Prípadová štúdia

Customer Onboarding v bankovníctve – 365.bank

Customer Onboarding

Zákazníci 365 banky majú možnosť založiť si bankový účet kompletne online, bez akejkoľvek fyzickej interakcie a bezpapierovo. To všetko cez mobilný telefón do 10 minút.

365 banka ako prvá banka na Slovensku zaviedla kompletne elektronický a bezpapierový proces získavania nového zákazníka prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie. Aplikácia spĺňa vysoké nároky kladené na jednoduchosť použitia a na dobrú užívateľskú skúsenosť (UX) ako aj všetky legislatívne požiadavky, ktoré musia banky dodržiavať pri získavaní nových klientov (KYC, AML a pod.).

Zákazník 365 banky má k dispozícii svoj nový účet okamžite po dokončení procesu onboardingu vo svojej mobilnej aplikácii. Nemusí chodiť na pobočku banky, čakať na kuriéra so zmluvou alebo čakať na overovaciu platbu. Banka má k dispozícii online proces onboardingu zákazníkov s minimálnymi nárokmi na personál a plne v súlade s európskou legislatívou.

Kľúčové kroky onboarding procesu:

  • Overenie telefónneho čísla a emailu
  • Sken a overenie občianskeho preukazu
  • Podpis zmluvy priamo v aplikácii
  • Overenie totožnosti cez videohovor

Prínosy pre biznis :

  • Zavedenie nového zákazníka v priebehu pár minút
  • Pohodlný prístup k bankovým službám
  • Automatizácia procesu s cieľom zvýšenia efektivity, zníženia prevádzkového rizika a prevádzkových nákladov

Riešenie obsahuje:

  • Overenie telefónneho čísla a emailu prostredníctvom OTP kódov
  • Využitie Google sign-in a Apple sign-in
  • Skenovanie dokladu totožnosti a rozpoznávanie údajov na doklade
  • Vyhodnotenie miery zmeny údajov totožnosti klienta voči OCR
  • Kontrola dokladu totožnosti voči centrálnemu registru vedenom na MV SR
  • Vyhlásenie a kontrolu na register politicky exponovaných osôb
  • Kontrola na iné interné resp. externé registre (napr. black list, sociálna poisťovňa)
  • Generovanie zmluvnej dokumentácie
  • Elektronický podpis zmluvy
  • Nastavenie prihlasovacích údajov do internet bankingu
  • Aktivácia mobilnej aplikácie
  • Overenie klienta cez videohovor
  • Nastavenie korešpondenčnej adresy a marketingových súhlasov
  • Podpora pre fall-back scenáre (overenie na Compliance, overenie na pošte, dokončenie onboardingu neskôr)
  • Podpora pre Call centrum banky

Chcete sa dozvedieť viac ?

Dohodnite si stretnutie s našimi odborníkmi už dnes.

+421 2 6544 0343

info@goldmann.sk